Thursday 17 December 2015

لقب نوظهور رسانه های داخلی به سرفرمانده سپاه قدس: شهید زنده

لقب نوظهور رسانه های داخلی به سرفرمانده سپاه قدس: شهید زنده

رسانه های داخلی تاکنون از ارائه هرگونه گزارشی راجع به اخبار منتشر شده توسط رسانه های بین المللی در مورد مجروح شدن سردارپاسدار قاسم سلیمانی سرفرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران در جبهه های سوریه ممنوع بودند. تنها در ابتدای طرح شدن قضیه جراحت های شدید سرفرمانده سپاه قدس، سایتهای مختلف  و رسانه های گوناگون با دریافت دستورالعمل لازم الاجرا از مرکز جنگ روانی سپاه، مامور به تخطئه این قضیه و تقلیل آن به حد یک شایعه نادرست شدند. اما امروز شاهدیم که روزنامه موسوم به "راه مردم" از "سرفرمانده سپاه قدس" با لقب "شهید زنده" یادمیکند، و مراسمی در جهت تجلیل او در سطح مدارس کشور و برای پسران و دختران کم سن و سال برپا مینماید، که این هم به سیاست های طراحان اتاق فکر شورای سیاستگذاری جنگ روانی باز میگردد.
3906815_776
این نوع برخورد با تکذیب اخبار، اعتماد مردم را به خبرگزاریهای داخلی بکلی زائل مینماید. از جانب دیگر اگرچه دستگاه پروپاگاندای تبلیغات نظام، از جنگیدن پاسداران در کنار بشار اسد تنها به عنوان عملیات "مستشاری" نام میبرد، اما پیکر پاسداران در خون غلتیده که هرروز در شهرهای مختلف ایران به خاک سپرده میشوند، شاهدی عینی بر دروغپردازی های دستگاه های پروپاگاندیست نظام است. البته به نظر میرسد که طراحان جنگ در سوریه، در طرح شکست خورده خود دچار تردید شده و به تقلیل تعداد پاسداران جنگجو در سوریه روی آورده اند.اگرچه این مطلب هنوز توسط خبرگزاری رسمی نظام بیان نشده، اما  تلویزیون الجزیره اخیرا اعلام داشت که فقط در عرض یک ما ه بیشتر از پانصدنفر  از نیروهای نظامی ایران مشتمل بر سی نفر از اعضای عالیرتبه سپاه پاسداران   در سوریه بخاک افتاده اند.  از جانب دیگر، خبرگزاری روسی اسپوتنیک در گزارشی مورخ  24آذر 94 خبر از تجدید نظر طراحان نظام ایران در مورد سیاست صدور بحران به کشورهای منطقه و جهان داد و اعلام کرد که تعداد بالای تلفات فرماندهان سپاه پاسداران در سوریه سبب کاهش چشمگیر نیروهای تحت امر سپاه در سوریه شده است تا آنجا که نظام ایران نیروهای تحت امرخودرا در کنار واحدهای نظامی بشار اسد از هفت هزار نفر به هفتصدنفر رسانده است! کارشناسان نظامی روسیه  به خبرگزاری اسپوتنیک گفته اند که این حجم بالا از تلفات  و جراحات کادرهای عالیرتبه سپاه پاسداران درسوریه میتواند چنین تعبیر شود که شناسایی و تهاجم به آنها توسط نیروهای مخالف بشار سد و رژیم بعثی، به صورت کاملا هدفمند انجام میشود.
Sans_titre300
از جانب دیگر خبرگزاری فرانسه با انتشار عکسی گزارش داد که حکومت اسلامی موسوم به داعش نیز در سیستم پروپاگاندای خود به انتشار عکسهای جوانان کم سن و سال "انتحاری" مبادرت ورزیده است!

No comments:

Post a Comment