Wednesday 20 January 2016

افزایش نزدیک به پنجاه درصدی بودجه پیش بینی شده وزارت اطلاعات

   افزایش نزدیک به پنجاه درصدی بودجه پیش بینی شده وزارت اطلاعات

لایحه بودجه سال ۹۵ با بیش از یک ماه تاخیر به مجلس شورای اسلامی ارائه شد. سهم نهادهای نظامی در این لایحه دست‌کم ۱۵ درصد افزایش یافته است.

دومین لایحه بودجه پیشنهادی دولت حسن روحانی با بیش از یک ماه تاخیر به مجلس شورای اسلامی ارائه شد. دولت در این لایحه بودجه نهادهای نظامی را بیش از ۱۵ درصد افزایش داد.
مجموع اعتبار پیش‌بینی شده برای وزارت دفاع، سپاه پاسداران، ارتش، ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح و بسیج ۲۰ هزار و ۶۷۵ میلیارد تومان تعیین شده است که بیانگر افزایش ۱۵.۲ درصدی بودجه این نهاد‌ها در مقایسه با بودجه سال‌جاری است.
بیشترین بودجه در میان نهادهای نظامی با ۹۶۲۸ میلیارد تومان به سپاه پاسداران اختصاص یافته که نشان دهنده افزایش ۱۵.۲ درصدی به نسبت بودجه سال ۹۴ است. همچنین پنج هزار و ۷۴۳ میلیارد تومان اعتبار برای ستاد مشترک ارتش تعیین شده که گویای رشد ۱۶.۳ درصدی بودجه ارتش در سال آینده است.
سهم وزارت دفاع از بودجه ۹۵۲ هزار میلیارد تومانی ۹۵، با رشد ۱۶.۲ درصد، ۲ هزار و ۷۷۶ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است و یک هزار و ۴۵۸ میلیارد تومان نیز به ستاد فرماندهی کل قوا اختصاص یافته که رشد ۱۳.۷ درصدی را نشان می‌دهد.
اعتبار پیش‌بینی شده برای سازمان بسیج با ۵.۴ درصد افزایش به نسبت بودجه امسال، یک هزار و هفتاد میلیارد تومان است. علاوه براین بودجه وزارت اطلاعات نیز از ۲ هزار ۱۱۷ میلیارد تومان به سه هزار و ۲۴۶ میلیارد تومان افزایش یافته که بیانگر افزایش نزدیک به پنجاه درصدی اعتبار پیش‌بینی شده برای این وزارت‌خانه است. بودجه نیروی انتظامی هم حدود یک هزار میلیارد تومان افزایش دارد و شش هزار و ۳۹۷ میلیارد تومان برآورد شده است
.

No comments:

Post a Comment