Sunday 11 October 2015

سرنوشت احتمالیِ یک سردارِ متمرّد

سرنوشت احتمالیِ یک سردارِ متمرّد



nurizaad-maleki-evin
محمد نوریزاد فعال مدنی ، کارگردان و روزنامه‌نگار هر هفته با جمعی از فعالان مدنی - حقوق بشری برای احقاق حقوق شهروندی در نقاط مختلف شهر تهران دست به برپایی تجمعات اعتراضی می زند؛ وی در روزنوشت های خود - شنبه ۱۸ مهرماه ۱۳۹۴ - بر روی صفحه فیس بوکش درباره "کشته شدن سردار همدانی" در حومه شهر حلب چنین می نویسد : 

کشته شدن سردار همدانی اصلاً نه به گونه ای است که موجب خوشحالیِ کسانی شود که از وی و از فرماندهی اش آسیب دیده اند از سالهای 88 به این سوی.
سردار همدانی می توانست یک پاسدار مردمی باقی بماند و با همان خاطره های خوب انسانی اش، گنجی باشد برای این روزهای مردم ایران. وی اما مثل بسیاری از پاسداران سپاه، ترجیح داد یک گورِ پدری نصیب مردم بکند و دو دستی ریسمان چاکریِ ولایت را بچسبد تا قپه های سرداری بر شانه هایش جلوس فرماید.
دوستی از کشته شدنِ این سردار خبر داده بود.
برایش نوشتم: کشته شدن سردار همدانی همینجوری نیست که خبرگزاری های مرعوب سپاه می گویند. احتمال می دهم این سردار در یک جنگ داخلی سپاه کُشانده شده. وی در این اواخر بشدت با جناب حجة الاسلام و المسلمین طائب – رییس سازمان اطلاعات سپاه – مشکل دار شده بود و این دو کارشان به یقه گیری هم رسیده بود. سردار همدانی که البته دستش به خون مردم در سال 88 آغشته بود و افتخار می کرد به این که در تهران غائله ی فتنه گران را جمع کرده، این واخر علناً با طائب کل کل می کرد و به اصطلاح یاغی شده بود. با بروزِ این اختلاف، معمولاً برای یک سیستم اطلاعاتی و نظامی خوف این می رود که ای بسا فرد متمرّد در یکی از سفرهایش به جایی پناهنده شود یا اساساً ربوده شود. سپاهی که در یک حرکت فریبکارانه و ناجوانمردانه دست بکار می شود و خودش عده ای را به اسم دانشمند هسته ای از پا در می آورد و طبق برنامه رهبر را به خانه ی کشته شدگان می برد تا رهبر دستی به سر بازماندگان بکشد، چرا نباید یک سردار یاغی را در یک نقطه ی پر آشوب از پا در آورد و امضای داعش را پای ورقه ی مرگ وی بنشاند؟ به این نیز بیندیشید که پول هر فشنگ فشنگی را که روس ها در سوریه شلیک می کنند و پول هر ساعت ساعت حضورِ سربازان روسی، از جیب مبارک مردم ایران بیرون کشیده می شود همینجوری!

1 comment:

  1. من حقیقتا معنای این قسمت از نوشته شما را درست نفهمیدم "کشته شدن سردار همدانی اصلاً نه به گونه ای است که موجب خوشحالیِ کسانی شود که از وی و از فرماندهی اش آسیب دیده اند"
    اگر احیانا ملاحظه می کنید که مردم از مرگ این سردار جانی خوشحال هستد به نظر من، به سبب کارهائی که درسال 88 علیه مردم ما انجام داد. واگرحالا ولو با توطئه سپاه پاسداران و طائب هم کشته شده باشد، درصورت مساله یعنی تنفر و کینه مردم نسبت به او تغییری نخواهد داد. ازشما که فردی کاملا آشنا به امورهستید قدری تعجب کردم که این قسمت از مطلب خود را چنان نوشته اید وتصور می کنم نوشته را با عجله نوشته اید و به همین سبب مقصود ومنطور اصلی شما را برای خواننده ادا نمی کند. برای شما صبر و بردباری و تندرستی آرزومندم

    ReplyDelete