Wednesday 21 October 2015

مفقود شدن ۱۶ نفر از مسئولان و رده‌های بالای امنیتی، نظامی و دیپلماتیک جمهوری اسلامی

مفقود شدن ۱۶ نفر از مسئولان و رده‌های بالای امنیتی، نظامی و دیپلماتیک جمهوری اسلامی

rokn-abadi
۱۶ نفر از مسئولان و رده‌های بالای امنیتی، نظامی و دیپلماتیک جمهوری اسلامی در شمار مفقودی‌های حادثه منا هستند و احتمال ربودن این افراد مطرح شده است.

«سحام» به نقل از وب‌سایت میدان ۷۲ وابسته به جریان فکری محمود احمدی‌نژاد مدعی شد : که از شخصیت‌هایی که مفقود شدن وی سر و صدای زیادی به پا کرد، غضنفر اصل رکن آبادی، دیپلمات ایرانی که از سال ۱۳۸۹ تا اردیبهشت ۱۳۹۳ سفیر ایران در لبنان بوده که هنوز بعد از گذشت تقریبا ۳۰ روز از فاجعه منا پیکر وی پیدا نشده است.
نکته قابل تامل در خصوص رکن آبادی این است که تنها بعد از گذشت ۴ روز از فاجعه منا یعنی در روز ۶ مهرماه شبکه تلویزیونی العربیه که از سوی خاندان سعودی اداره می‎شد، مدعی شد نام رکن‎آبادی در هیچ یک از مبادی ورودی عربستان ثبت نشده است.
پایگاه اطلاع‌رسانی این شبکه تلویزیونی در خبر خود عنوان کرده بود: نام غضنفر رکن آبادی سفیر سابق کشورمان در لبنان در هیچ یک از مبادی ورودی عربستان ثبت نشده است. بر اساس بررسی‌های انجام شده نام رکن آبادی در میان اسامی حجاج ایرانی نیز دیده نمی شود.
خبرگزاری سعودی با اشاره به خبر خود که به نقل از منابع آگاه منتشر کرده بود، این چنین تحلیل کرد که در صورت تایید این خبر، حضور غضنفر رکن آبادی در مکه باید به شیوه نامعلوم صورت گرفته باشد و غضنفر رکن ابادی سفیر پیشین ایران در لبنان در راس ماموریت امنیتی در عربستان قرار گرفته و برای ادای مراسم حج با وجود پر بودن برنامه‌های کاری اش به عربستان اعزام شده است.
این صحبت‌ها در حالی مطرح می شود که در سال ۲۰۱۳ زمانی که سفارت ایران در بیروت مورد حمله انتحاری قرار گرفت، هدف اصلی این انفجارها ترور رکن‎آبادی عنوان شده بود، البته بعد از دستگیری عوامل این انفجار مشخص شد که اعضای این اقدام تروریستی از گردان‌های «عبد الله عزام» که از سوی دولت سعودی حمایت مالی و اطلاعاتی می شود، بوده است.
foladgar
علی اصغر فولادگر، کارشناس مسائل خاورمیانه و یکی از اعضای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران است که متاسفانه هنوز پیکر وی نیز پیدا نشده است.

مفقود شدن ۱۶ نفر از مسئولان و رده های بالای امنیتی، نظامی و دیپلماتیک
تعداد افراد سرشناس مفقود شده در فاجعه منا بیش از دو نفر نامبرده می‌باشد. بر اساس شنیده‌ها ۱۶ نفر از مسئولان و رده‌های بالای امنیتی، نظامی و دیپلماتیک جمهوری اسلامی در شمار مفقودی‌ها بوده و احتمال ربودن این تعداد از افراد نیز مطرح شده است.
این وب‌سایت نزدیک به محمود احمدی‌نژاد مدعی شده حتی یکی از این افراد که در حال حاضر جزو مفقودی‌ها می باشد در فاجعه منا حضور داشته اما پس از حادثه حال وی مساعد بوده و در تماس تلفنی با خانواده‌اش آن‌ها را از صحت حال خود با خبر کرده اما در حال حاضر جزو مفقودی ها می باشد.
این درحالی‌است که غیر از ۲۹ نفری که عربستان در مکه دفن کرده و مدعی شده که قبل از دفن ناخن‌های آن‌ها را جدا کرده تا از طریق دی ان ای قابل تشخیص هویت باشند، ۳۶ زائر جمهوری اسلامی هم‌چنان مفقود هستند.
به گزارش «سحام»، جمهوری اسلامی در خطایی آشکار افراد دارای مسئولیت خود را با گذرنامه عادی و نه گذرنامه دیپلماتیک به سفر حج اعزام کرده و به دلیل این اشتباه فاحش، اکنون نمی‌تواند از مجاری بین‌المللی پیگیر مفقود شدن کارگزاران خود باشد.
پیش‌تر پایگاه خبری آمدنیوز خبر از مفقود شدن سردار عبدالله ضیغمی (مشفق) معاونت عملیات روانی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و مسئول خانه‌های امن این سازمان در حادثه منا را داده بود.

No comments:

Post a Comment